Reklaamfoto vajalikkusest

Minu, kui kujundaja, käest tellitakse reklaamtrükiste ja ka sotsiaalmeedia reklaamide kujundusi. Kujunduse illustreerimiseks on vajalikud ka fotod, mis teemaga kokku sobivad. Alati ettevõttel endal sobivaid fotosid ei ole ja reklaami on vaja “kohe”. Need mõningad lihtsad soovitused ehk aitavad kliendil ja kujundajal teha paremat ja ka kiiremat koostööd.

Hea reklaamfoto kutsub ennast lähemalt uurima, loob vajalikku väärtust, kannab endas positiivset sõnumit, mis juhatab kliendi soovitud toote või teenuseni. Kuigi fotot kasutatakse sõnumi illustreerimiseks, on kindlaks tehtud, et esimesena köidab vaatajat reklaamil just pilt ja seejärel liigub pilk edasi tekstile.

Sinu ettevõtte pildipank

Mu tööks on reklaamide kujundamine ja kujundajana/fotograafina eelistan kasutada kujundustes enda pildistatud materjali, või kvaliteetset materjali, mis on juba loodud Sinu enda või professionaalide poolt. Spetsiaalselt pildistatud pildid muudavad reklaami ainulaadseks ja on just Sinu ettevõtte nägu.

Millised reklaamfotod võiksid pildipangas olla?

Pildipangas võiksid olla fotod, mis on pildistatud kohapeal siseruumidest, välisvaatest, toodetest, tootmisprotsessist, seotud tegevusest, üritustest jne., Pildimaterjali võib jäädvustada jooksvalt, kui midagi uut on valminud. Võib ka spetsiaalselt kutsuda fotograafi reklaamfotosid jäädvustama. Failid võiksid olla kvaliteetsed, et neid saaks kasutada peale sotsiaalmeedia reklaamide ka erinevates trükistes.

Pildipanga loomine

Failid soovitan salvestada andmekandjale eraldi teemadena. Nii on hiljem lihtne vajalikke faile leida ja kujundajale edastada. Failide säilitamiseks on hea kopeerida need eraldi teemadena ka Google Drive või Dropboxi, mille kaudu antakse vajadusel kujundajale ligipääs. Samuti soovitan failid kopeerida ja salvestada eraldi arhiveerimiseks mõeldud kõvakettale.

Arensburg Kuressaares on loonud endale just sellise pildipanga ja nii on mul kujundajana hea neid ainuomaseid fotosid Arensburgile loodud reklaamtrükistes kasutada.

 

Reklaam
reklaamfoto
Reklaamfoto
Reklaamfoto

Reklaamfoto pildistamine

Mõned variandid fotode jäädvustamiseks

Reklaamfoto pildistamine loomulikus keskkonnas

Loomulikus keskkonnas tehtud pildid annavad kliendile edasi ka koha eripära ja mõjuvad õdusamalt. Selliseid fotosid võib sotsiaalmeedia postituste tarbeks pildistada ka telefoniga. Trükise tellimiseks on aga foto kvaliteet väga oluline ja keerulistes tingimustes jääb telefon siiski hätta.

Mõned soovitused reklaamfoto/ interjöörifoto jäädvustamiseks:

  • Puhasta eelnevalt pinnad, eemalda ebasobivad detailid, korrasta ümbrus
  • Jälgi, et oleks piisavalt valgust, vajadusel kasuta lisavalgust
  • Vali sobiv koht ja vaata, mis jääb taustale.

Su enda ettevõtte interjöörifotosid või ka siseruumides tehtud tootefotosid on hea kasutada reklaamides ja trükistes.

Siseruumis või stuudios lavastatud reklaamfotod

Toodete, teenuste pildistmise võib lavastada stuudios, luues fotole sobiva meeleolu. Selliseid lavastusi on hea teha väiksemate toodete puhul. Jõulukampaania jaoks võib luua jõulumeeleolu, suvekampaania jaoks suvise miljöö. Variante on palju ja neid eraldi välja ei too.
Lavastamiseks mõtle läbi, millist tulemust tahad saavutada. Selline pildistamine nõuab aega ja pikemat eeltööd. Kui tooteid on palju, on soovitav need jäädvustada ühe sessiooni käigus ja vahetada ainult detaile.

Reklaamfoto valgel taustal

Fotodsid valgel taustal nimetatakse pigem tootefotodeks ja eriti vajalikud on sellised pildid e-poe jaoks. Valgel taustal pildistatud fotosid on aga samuti hea kasutada reklaamide kujundustes. Tühjalt taustalt on pildistatud eset lihtsam eraldada ja vajadusel saab lisada uue tausta, muuta tausta värvi jne. Valgel taustal fotosid on soovitav lasta pildistada stuudios, kuna seal on enamasti selleks vajalikud vahendid olemas. Selline pildistamine nõuab samuti ettevalmistust, valguse seadmist nii, et taust oleks puhas, hästi valgustatud ja ilma tugevate varjudeta.

Reklaamfoto pildistamine

Mõned variandid fotode jäädvustamiseks

Reklaamfoto pildistamine loomulikus keskkonnas

Loomulikus keskkonnas tehtud pildid annavad kliendile edasi ka koha eripära ja mõjuvad õdusamalt. Selliseid fotosid võib sotsiaalmeedia postituste tarbeks pildistada ka telefoniga. Trükise tellimiseks on aga foto kvaliteet väga oluline ja keerulistes tingimustes jääb telefon siiski hätta.

Mõned soovitused reklaamfoto/ interjöörifoto jäädvustamiseks:

  • Puhasta eelnevalt pinnad, eemalda ebasobivad detailid, korrasta ümbrus
  • Jälgi, et oleks piisavalt valgust, vajadusel kasuta lisavalgust
  • Vali sobiv koht ja vaata, mis jääb taustale.

Su enda ettevõtte interjöörifotosid või ka siseruumides tehtud tootefotosid on hea kasutada reklaamides ja trükistes.

Siseruumis või stuudios lavastatud reklaamfotod

Toodete, teenuste pildistmise võib lavastada stuudios, luues fotole sobiva meeleolu. Selliseid lavastusi on hea teha väiksemate toodete puhul. Jõulukampaania jaoks võib luua jõulumeeleolu, suvekampaania jaoks suvise miljöö. Variante on palju ja neid eraldi välja ei too.
Lavastamiseks mõtle läbi, millist tulemust tahad saavutada. Selline pildistamine nõuab aega ja pikemat eeltööd. Kui tooteid on palju, on soovitav need jäädvustada ühe sessiooni käigus ja vahetada ainult detaile.

Reklaamfoto valgel taustal

Fotodsid valgel taustal nimetatakse pigem tootefotodeks ja eriti vajalikud on sellised pildid e-poe jaoks. Valgel taustal pildistatud fotosid on aga samuti hea kasutada reklaamide kujundustes. Tühjalt taustalt on pildistatud eset lihtsam eraldada ja vajadusel saab lisada uue tausta, muuta tausta värvi jne. Valgel taustal fotosid on soovitav lasta pildistada stuudios, kuna seal on enamasti selleks vajalikud vahendid olemas. Selline pildistamine nõuab samuti ettevalmistust, valguse seadmist nii, et taust oleks puhas, hästi valgustatud ja ilma tugevate varjudeta.

Reklaamfoto
Reklaamfoto

Reklaamfoto kasutamine internetist

Reklaamfotode pildistamine võib aega võtta tunde või ka päevi. Sageli on vaja reklaami kiiresti ja alati ei jõua ekstra teatud kujunduse tarbeks vajalikke pilte jäädvustama minna.

Kui isiklik pildipank puudub

Hea võimalus on kasutada pildipankade fotosid internetist. Aja kokkuhoiu mõttes on see ka õigustatud. Seejuures võib aga juhtuda, et sama pilti on juba kasutatud mõnes teises reklaamis ja nii ei mõju reklaam professionaalselt.
Tasulistes pildipankades on olemas väga heade fotograafide töid ja kordumise võimalus väiksem. Fotode hinnad algavad paarist eurost.

Mõned tasulised pildipangad: Fotolia.com, Shutterstock.com, istockphoto.com

Võta aega ja otsi pildipankadest endale sobiva teemaga fotosid ja salvesta need. Nii ei pea igakord otsimisele aega kulutama. Avaliku pildipanga faile on hea kasutada taustana tekstile või ka mingit osa pildist, mis illustreerib sõnumi edasi andmist. Kindlasti ei ole mõistlik pildipankade tootefotosid kasutada enda toodete reklaamimiseks.

Ära kasuta reklaamides ega trükistes internetist alla laetud suvalisi fotosid, kuna need võivad olla autoriõigustega kaitstud ja interneti failid on kujunduse loomiseks sageli liiga väikese mahuga!

Foto tootest, teenusest või ka mingist tegevusest Sinu sotsiaalmeedia postituses, on hea reklaam, kui foto on tehtud sobivas keskkonnas, pildil on puhtad värvid ja vajalik objekt või tegevus tuleb esile. Halva kvaliteediga, kehvasti pildistatud foto ei tekita usaldust. Toode ise võib olla hea, kuid kehval pildil see nii ei tundu. Hästi mõjuvad loomulikud pildid, mitte liiga üle töödeldud, mis võivad tootest või objektist jätta vale ettekujutuse. Kui toode ise on kvaliteetne, peaks see olema näha ka pildilt.

Hea pilt kannab endas alati sõnumit ja positiivne sõnum kutsub lähemalt uurima 🙂